måndag 20 januari 2014

Helgen

Under helgen som gått har jag nästan bara tagit det lugnt. Njutit av att inte göra något, städat, gjort fint och funderat över lite nya inredningsprojekt framöver. Min stora dröm är att göra vid köket och jag hoppas kunna realisera denna dröm framemot våren/sommaren. Lite inspiration sög jag i mig från denna härliga bok som jag fick i julklapp av sonen.
 

Här ser ni två av mina fem, fina, vita brudorkidéer i köksfönstret som blommar helt fantastiskt år efter år vid denna tiden. De slår ut runt jul o står sen såhär fint hela januari också! 


 
När de sen inte blommar längre sätter jag i tygorkidéeblommor - så får man fint året runt i köksfönstret! Hihi, man får fuska lite för att ha det fint omkring sig hela tiden..Annars tycker jag tygblommor är vidriga men just en liten utslagen orkidéekvist i en äkta blomma för att avhjälpa ett lite tråkigt utseendet hos en utblommad orkidée med bara 2-3 gröna blad kvar, tycker jag är helt ok.



Tar med en bild av min vackra rosenbukett som köptes förra söndagen på Plantagen och som jag fortfarande njuter av. Kan nästan känna doften bara av att se bilden! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar