tisdag 24 juni 2014

Parasoll på plats

Åh vad nöjd jag blev med min nya parasoll från IKEA. Man måste ge IKEA väldigt mycket cred, säga vad man vill, men de levererar nästan alltid. Mycket sällan jag lämnar tillbaka något nu för tiden. Annat var det förr när det nästan alltid fattades något i paketen, men kvalitetssäkringen just på IKEA måste ha lyckats otroligt väl.
Gillar också deras nytänkande - ex samarbetet med Indien jag skrev om i tidigare inlägg.
Ligger helt rätt i tiden - måste ha en otroligt duktig trendgrupp/marknadsanalytiker.. Verkligen tummen upp för IKEA just nu - känner jag..

Parasollen går in över utemöblerna genom en arm så man slipper det tråkiga hålet i mitten av bordet och/eller att parasollen bara når över halva sittgruppen. Toppen även om det börjar småregna, man blir faktiskt skyddad då av parasollen (inte om det blir en störtskur dock).
Bäst av allt är att den ges i ett ljust material, tycker jag. Passar min inredningsstil.


Uteplatsen i ett lite annorlunda ljus här nedan..sen eftermiddag/tidig kväll..
 
.. sen pricken över i:et..  Belysningen!!
Bollarna jag köpte på Rusta är nu installerade inuti parasollen och fungerar som en liten ljuskrona på kvällen! Jag fäste dem med silvertejp så de inte glider på "armarna". Bara att njuta av sommarkvällarna nu - hoppas på varma sådana framöver. Finns ju fleecefiltar som synes ovan, men ibland blir det ändå för kallt framemot 23-tiden.
Jag önskar mig ju "Spanienkvällar".. =))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar