onsdag 7 maj 2014

Det färdiga köket!!🌸

Det färdiga köket i morgonsol som kommer in gm köksfönstret. Helt underbart att komma ner på morgonen och få lov att äta frukost i detta kök. Jag älskar det! Jag är så glad och nöjd för mitt nya fina kök!!


 
Här sitter jag då och njuter av morgonstunden. Har även bytt barstolarna till IKEAS via Ingulf. Tyckte de passade bättre in i miljön och nu går verkligen kök, vardagsrum, hall och trappan upp i harmonisk vit lantlig stil. Allt flyter liksom bara som om allt hörde ihop och att det inte är olika rum utan bara olika användning av vissa ytor i hela nedanvåningen. Oj vad jag är nöjd!!



 
Ovanför den lilla smala "skänken" byggde vi två hyllor för lite "ögongodis". De är hyllor satta på konsollen "Walter" från IKEA. Här finns porslin från franska Pillivyut, danska Ib Laursen, ugnsfasta formar "Le Creuset", Moccamaster, OBH Nordica brödrost och så min älskade Soda Streamer som jag inte kan leva utan. Allt detta samsas med souvenirer från Santa Pola marknaden i Spanien - kaffekokarna och min mors gamla dockservis från 1940-talet.

 
Här är köket från en annan vinkel och då ser man in i vardagsrummet - den del med matrumsbordet. Här anar man ju just att stilen följer upp med samma färgskala i hela nedanvåningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar