torsdag 29 maj 2014

Medelhavsinspirerad trädgårdsinredning

Nu blommar den underbara kaprifolen i min trädgård! Jag älskar dess förföriska, tunga och söta doft. Sprider sig mest om kvällen och för tankarna till ljumma sommarnätter vid Medelhavet.. mmm.


Planterade lobelior i de vita krukorna som finns på båda sidor om ingången från terassen. Fint mot de vita väggarna.


Lite fler örter fick ta plats i min kruka i helgen som gick. Nu finns det rosmarin och timjan förrutom myntan som övervintrat! Gott med egna färska kryddor!


Måste också bara få visa mitt fina olivträd. Jag vill gärna ha en Medelhavsinspirerad trädgård. Funderar på att köpa ett citrusträd.


Här är "vårt" lilla föl på anläggningen där vi har vår häst. Han är 14 dgr och jättemysig. Social till tusen, vill gosa och bli omklappad. Han är e Balou du Rouet. Galoppen är dock aningen obalanserad än så länge, men busa vill man ändå, sötnosen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar