onsdag 14 maj 2014

Paket i posten


Idag fick jag min bok som jag beställt "Design bloggers at home" av bl a Ellie Tennant.
Ser mycket framemot att börja läsa denna! Skall börja på flyget på fredag när jag skall bege mig ca 75 mil norrut för att besöka mellandottern.
Nyfiken som jag är ser jag såklart mest framemot att kika in i hemmen till kända bloggare, men det kan ju också vara en bok fylld av tips och inredningsidéer..


Dottern och jag skall sedan bege oss till det stora varuhuset "Owes" i en liten ort som heter Valbo. Där finns något som heter Lundins säljlager och där har man sagt att det finns ca 1500 kvm inredning.. oj så spännande, kanske finns det något roligt eller så är det bara skräp, men vi skall i alla fall utforska denna metropolitiska inrättning. Jag återkommer såklart med en rapport.
 
 
En liten parentes måste jag bara göra till detta med böcker också. Jag köpte någon gång på 80-talet Terence Conrans stora inredningsbok och igår tog jag fram den för att se om den fortfarande var aktuell - och döm om min förvåning - väldigt mycket kan man använda även som inspiration idag, möjligen är det inte så inne med de varma ockra färgerna på väggarna men det kan man ju bortse ifrån.
Om ni undrar vem han är så kan jag berätta att han grundade den stora möbel och inredningskedjan Habitat 1964. Denna kedja är idag en liten snackis eftersom Fantastic Frank har gjort ett samarbete när det gäller homestaging av ett av deras försäljningsobjekt under denna månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar