torsdag 8 maj 2014

Nedanvåningen hos Freppsi


När du först kommer in till mig hittar du den lilla hallen med trappan upp till ovanvåningen. På andra sidan väggen där mina fina ljushållare från Smith's utanför St Herrestad hänger, finns även en akvarell av min lilla lillasyster. Hennes alster hittar ni på www.brygghusgalleriet.se

 

Går man vidare i den långa korridoren och passerar toaletten och tvättstugan kommer man sen in i vardagsrummet. Till vänster har jag min myshörna med soffa och tv. Soffa Ektorp från IKEA, tavlor Pärnilla Lundgren bosatt i Palma, Mallorca som driver Mallorca Landings tillsammans med sin make Stefan Lundgern,


På andra sidan har jag mitt matrumsbord också från IKEA med stolar från Ilva.
Bokhyllorna också från IKEA - Billyserien. Tavlan ovanför den lilla hyllan till vänster är Gunilla Mann, Kattresan

 
En annan vinkel av vardagsrummet.

 
Min vackra prins Eugenkruka med orkidé. Bakom syns ett kuddfodral från HM, Home
Vandrar vi ut genom "ingången" till vänster om tavelraden kommer vi in i mitt nya fina kök som ni sett växa fram i tidigare blogginlägg.


Köket från en annan vinkel..

 
Bilderna får tala för sig själva..
 
 
Fönstret ut mot gatan och fina Mårbacka pelargoner.

 
 

 
Baren dukad för frukost!

 
Nu är rundturen slut och cirkeln sluten och vi är tillbaka vid trappan.
Jag älskar mitt lilla hus.. eller rättare sagt det är en bostadsrätt i 2 plan. 4 rum och bra med extra ytor, två toaletter en med badkar och en med dusch.
Lantligt vitt - jag njuter <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar