tisdag 27 maj 2014

DIY

Jag måste erkänna min "dumhet", ignorans eller vad man nu skall kalla det.
Jag visste inte det fanns ett utryck "DIY" tills bara för någon dag (snarare vecka kanske) sedan.
 
När min lilla, lillasyster la upp en ny anslagstavla som just hette "DIY" på Pinterest
Då tänkte jag - vad har jag nu missat? DIY.. hmm, fick t o m googla det - att fråga någon av mina tre barn var ju uteslutet för de hade ju bara suckat och undrat hur gammal jag egentligen var, alternativt varför jag inte var mer uppdaterad i världen..
Nåväl - jag vet nu att det betyder "Do It Yourself".. dvs på ren skånska "himmagjord".
 
Upptäckte också nu i veckan att det här är tydligen jättehett - för jobbet skall tillsammans med en pr-byrå köra det som tema inför höstens kursprogram.. så nu är jag helt uppdaterad och känner mig väldigt trendig...
 
 
Tänkte då passa på att visa lite av mina DIY projekt genom tiderna.
Här är min egen lilla stol. Den gjorde min morfar till mig när jag var liten för att jag skulle kunna sitta och titta på TV i den. Jag har sedan målat stolsitsen med motivet från tablettasken "Zoo" =))
Gillar den mycket och den står så fint - som en liten installation på min ovanvåning!


Detta här är mitt senaste DIY-projekt. Virka en pläd i mormorsrutor! Oj, det tar lite längre tid än jag trott, men blir nog jättefin så småningom.. tålamod, tålamod - fast det är ju inte någon av mina kärnkompetenser, hm...
 
 
Sen kommer då genast frågan - vad är DIY? Kan det vara som här en fantastisk skapelse i mat? En räkbakelse à la Johanna? Jo, hon har ju gjort den själv, men man äter ju upp den, dvs det är inte något beständigt. Måste det vara det, eller?


Sandkonst? Kan det vara DYI? Gör ditt eget sandlejon? Hjälp mig gärna utreda detta!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar