fredag 23 maj 2014

Fredag - grill



Så var det äntligen fredag. Lite god mat och rosévin! Värmen som varit här i några dagar håller fortfarande i sig och det är varmt, 27 grader enligt bilens termometer.
 
Nedan är grönsakerna till kvällens middag - skall bli en sallad och en förrätt. Väldigt enkel men god - löjromstoast - kryddad med lite räkor som topping. Mmm, gott!
 


Här kikar vi in i den nya fina ugnen. mmm, ugnsbakade skånska nypotatis. Borde egentligen hitta en bonde som man kan köpa potatis direkt ifrån. Hade varit lite extra kul att just veta var de kom ifrån. Hade jag haft lite större trädgård kunde jag odlat själv men det känns inte lönt med en eller två plantor. Det är ungefär vad jag hade haft plats till på min uteplats..


 
Rostas på grillen. Lägg märke till de frodiga lavendelplanorna i bakgrunden. Kommer att bli storslagna och samla många "bumble bees". <3 <3 Gillar humlor väldigt mycket, de är så söta..


Middagen blev väldigt god och lyckad. Kvällen fortsatte att vara ljum, solen försvann dock. Enligt meteorologerna skulle det bli åskväder - men det har vi inte sett till ännu..

 
Tände den fina lyktan lite senare på kvällen och satt ute länge även i kväll och njöt av kvällen!
Jag njuter så av värmen och den stundande sommaren. Lyktan fick jag av en vän för några helger sen, gillar den väldigt mycket!!
 

Lite senare, lite mörkare.. Önskar er alla en skön fredagskväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar