lördag 24 maj 2014

Trädgårdsinredning i sommarsol

Unnade mig en fin bukett rosor idag från Plantagen. De är så fina grönvita men så anar man lite rosa i mitten!
Älskar vackra rosor på mitt matrumsbord! Känns så välkomnande! 



På min lilla hylla i köket, som jag bloggat om tidigare, har jag nu utökat min samling av Ib Larusens porslin. 
Gillar att blanda upp allt det vita porslinet med hans milkybrown färg. Vill gärna nämna världens sötaste Butik Älva i lilla Hörby,  med fin websida...



Nedan, min lilla liljekonvaljbukett har utökats med två rosor, som jag råkade bryta när jag beskar buketten jag har på matrumsbordet. De fick en fin plats i köket bredvid min kära MoccaMaster. Blir väldigt gott kaffe i denna och snabbt brygger den dessutom!


En bild av matrumsbordet med utsikt in i köket!! Solen lyster in genom köksfönstret och då är det svårt att fotografera i motljus! Hade önskat man kunde ta "mäklarbilder" i denna vinkel så man såg tydligt in i köket också, men får gå en kurs i så fall. Tycker om att visa inredningsdesign så det verkligen kommer till sin rätt, men bilderna blir inte alltid så bra.. tyvärr, ni får ha överseende med detta. Kanske kan det bli bättre längre fram.. =))


Det blir nog grillning även i kväll. I natt drog ett häftigt åskväder fram över södra Sverige men nu är det vackert igen. kanske inte riktigt lika varmt men härligt i alla fall. Har jobbat i trädgården för att få fint i rabatterna till studenten liksom på framsidan av mitt lilla radhus!


Vattenblänk/fågelbad i rabatten
Min underbara lavendelhäck - som jag hoppas blir en doftbomb
Farbror Blå i soffan och penséer i en liten kruka - det är sommar...


Framsidan av huset blev befriad från allt ogräs.. och sist men inte minst blev den här mannen omhändertagen.. borstad på och så fick han fint i sin box..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar