måndag 19 maj 2014

Resande fot

Jag har ju varit på resande fot i helgen och här är det fantastiskt kända flygplatsgolvet. Såg en gång "Äntligen hemma" (tror det var det programmet) där de skulle göra om ett hem till en tjej som jobbade som flygvärdinna - där de satte in detta golvet istället för kakel över vasken i köket - himla fräckt. För att hon skulle känna sig hemma.. =)) De satte också in 4 st klockor med tiden i New York, hemma, London och Tokyo - skrev med pensel under vilken stad klockan visade tiden i.. gillade denna idé väldigt mycket men har inte riktigt hittat var man skulle kunna göra det hemma hos mig. Kommer kanske..

 
Under helgen besökte jag och dottern (som jag hälsade på) Erikshjäpen i Gävle. Hittade denna fantastiska pjäs från 50-60-talet. Underbar men svår att frakta till Skåne. Integrerad tv, skivspelare (vinyl) och radio. Så tuff..tyvärr lite suddig bild =((


En av de få grejor som fick följa med hem var ett renskinn av modell mini. Tänkte jag skulle ha det som sittdyna på mina barstolar. Ville testa och se så jag köpte bara en, men jag gillar det så jag får nog allt investera i tre till. Köpte detta i turistaffären på SkyCity men priset var ändå detsamma som på nätbutikerna jag hittat. Hade väl varit billigare och hemskt mycket roligare att köpa direkt av en renuppfödare i Lappland, men tyvärr är jag inte där särskilt ofta längre.

 
Helgen som varit har det dessutom varit ett stort bloggforum i Göteborg för inredningsbloggare, arrangör Frida Ramstedt, trendenser.se Väntar med spänning på rapporter därifrån.
Förstår att de skulle ha ett seminarie angående fotografering och bildernas betydelse för bloggen. Detta är jag mycket intresserad av, vet egentligen att jag borde gå en fotokurs, men tror att jag gör bilderna suddiga genom att inte vara tillräckligt stilla med handen. Ni vet hur det är, man skall fotografera snabbt som attan för att ögonblicket inte skall försvinna.. och då blir det inte alltid så bra. Hmm.. Skall försöka bättra mig och se om jag kan hitta ett riktigt bra fotoredigeringsprogram. Idag använder jag appen Photoshop men förstår att det finns en hel del andra. Någon som har ett bra tips?

1 kommentar: