måndag 5 maj 2014

Fynd

När jag kommit hem efter jobbet skyndade jag mig iväg till Netto, hade sett att de skulle ha en tallrikshylla till ett bra pris, 195 kr  - tänkte till det priset lär det inte finnas många kvar.. Jag har nämligen funderat länge över en sådan - inte till tallrikar men till - just precis, till tidningar, i gästrummet.


Precis som jag anat fanns det bara en hylla kvar, gissa vem som promenerade ut med den? Just det..
Nu är den på plats och en massa läsgodis är insatt på hyllorna - om någon skulle vilja "blada" i en tidning innan de somnar!! Skall bara uppdatera vissa med lite nyare utgåvor och komplettera med några barn-/ungdomstidningar.


Ett litet fynd som fick följa med mig hem från Erikshjälpen i Gävle var den här lilla silverramen! Jättesöt och faktiskt hamnade ett svartvitt foto av mig själv i ramen. Tyckte det passade i stil.



Gästrummet har också fått en uppsatt klädhängare, Leksvik från IKEA. Här har jag hängt en fin näverväska som tillhört mina barns farmor, tillverkad i Lappland.


Leksvik finns även i yngsta dotterns rum men där är krokarna utbytta till andra inköpta med rosa keramikknoppar. Tyckte dessa passade bättre in i hennes stil på rummet. Återkommer till detta i ett annat inlägg. Dessa har jag köpt på Ilva, en och en och jag blev positivt överaskad när det passade perfekt in i de förborrade hålen på bakgrundsplattan från IKEA.


Utanför gästrummet står denna lilla stol. Min morfar tillverkade denna när jag var liten, kallades TV-stolen!! Zoo-tablettasken har jag målat själv på sitsen för några år sedan! Kul minne denna lilla skrangliga stol!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar