torsdag 22 maj 2014

Uteliv


Idag är det fredag och sommar fortfarande! Tänkte visa lite av min uteplats och hur fin den är i försommarskrud.
Första bilden är vår lilla fikaplsts på morgnarna. Solen når inte hela terassen förrän vid 11-tiden på förmiddagen, och därför är det härligt att dricka sitt morgonkaffe här - såvida det inte är Spanienvärme för då kan man äta frukost i skuggan. 


Se vilket hav av förgätmigej jag har i min rabatt? De röda tulpanerna ger en fin kontrast. Den höga häcken bakom - inramning och rumskänsla. 



Här är då själva matplatsen där sen min parasoll (tidigare inlägg) skall monteras. Detta blir dock inte förrän efter studenten. Här ska ju nämligen yngsta dottern firas rejält den 10:e juni och när vi satt upp tält, festat färdigt och plockat ner tältet igen är nog inte terassen sig riktigt lik och därför väntar jag tills dess med parasoll och övriga dekorationer ex blomkrukor etc.



Måste bara tala om att jag nu är lycklig ägare till världens finaste blombukett - liljekonvaljer!! Mmm doftar underbart!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar