onsdag 28 maj 2014

Köksdetaljer

Nu gläntar vi på dörren till vitrinskåpet i köket. Där har jag det mesta av mitt finporslin. Jag är väldigt glad för min kaffeservis Royal Copenhagens - Blå blomster.
Men jag tycker egentligen att kaffekopparna är i minsta laget. Har sett att de kommit med muggar nu också - som man kan komplettera servisen med, men..

 
..de har numera en helt vit serie, som är såå vacker..Vit Räfflad..
 
 
 
Du kan beställa den här Dessa muggar är mer rätt storlek för att dricka kaffe, enligt mig. =)
 
Vit Räfflad tycker jag är lite, lite vackrare än Swedish Grace - som också är en väldigt vacker mugg - dessutom svensktillverkad av Rörstrand. Vad tycker du? Kanske en tävling? Vilken mugg vinner?
 
Swedish Grace Snö kan du beställa här
 
Den vita servisen som finns i mitt vitrinskåpet heter Chloé (precis som parfymen) och är designad av Karl Lagerfeld!!! Ett samarbete med den tyska porslinsfirman Rosenthal. Tyvärr finns den inte att få tag i längre - annars hade jag behövt komplettera med vissa detaljer.. Kanske någon har en sådan i sina gömmor och vill sälja?
 
 
Bilden här är från en tysk hemsida quoka.de Servisen fanns med blommor också som synes till vänster i den här bilden, men jag har den i helvitt. Soppskålarnas lock är en dröm med rosetterna el vingar - vad det nu än är?!
 


Min kära häll och ugn - myckt nöjd med båda. Hällen är en induktionshäll från IKEA. Handduken är ny, fick följa med hem från HM Home i Stockholm!

Ett litet kollage med detaljer från köket!
Fin onsdag till er alla, snart är det helg och i morgon åker jag till "torpet" i Östergötland.. Skall tydligen bli jättedåligt väder så det blir vinterkläder för att klara skogen med vovvis och små barn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar