söndag 25 maj 2014

Tips - till salu, lägenhet i Malmö


Denna lägenhet gillar jag eftersom här också är ett helhetstänk bakom inredningen. Den är för mig lite nordafrikansk. Tankar förs till Marocko - dels är färgen på väggen en varm, solig färg och tillsammans med jordfärgerna blir det just lite som jag föreställer mig ett boende någonstans i norra Afrika - fönstren som är borttagna (i min tankevärld), värmen som strömmar in och gör att de skira gardinerna vajar i vinden. Jag hade här velat se väldigt skira enkla gardiner i denna lägenhet - vita såklart. Kakelugnen kan man i fantasin tro att det är där familjen bakar sitt bröd och inte som här en källa till värme.. =o


Ytterligare bild på en utsökt kakelugn och fin orkidé, placerad i en perfekt utvald kruka för den här stilen.


Lite växter som också för tankarna till Afrika liksom stilen på lampa och stol. Det lite tunga och mörka motivet på tavlan passar också väldigt väl in. Trägolvet är vackert och ger mer ljus åt lägenheten. Vi ser också in i hallen som är så perfet i linje med den övriga stilen.



Här kommer man så ut i hallen, bastanta ljuslyktor och äldre träinredning som bordet och spegeln förhöjer också verklingen känslan av rustik stil, Sydspansk - Morisk - Nordafrikansk kolonialstil. Fattas bara en lite safarihatt hängandes..


Köket går också i en varm stil tack vare rött kakel och de härliga keramikkrusen som finns ovanför väggskåpen!
Sovrummet med en fin gammal järnsäng (är kanske inte alls gammal men den ger intrycket av att vara det. Gardinerna här tunga, mörka och som man lätt kan dra för om man vill stänga ute solen, ljuset och värmen.


Avslutningsvis har mäklaren velat visa på en fin liten uteplats i anslutning till lägenheten. Trevligt men inte fullt så nordafrikanskt som i lägenheten!!
Bilderna från Fastighetsbyrån och här är en länk till salu tips 3, lite fler bilder för den intresserade!




2 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade min blogg igen efter en väldigt lång bloggtorka. Många bloggar har lagt ner det senaste året, vilket jag tycker är synd. Jag hade själv funderingar på att lägga av jag med när alla bloggkompisar försvann. Istället startade jag en till - Herr Bennemann och jag - som du kan länka till i den gamla bloggen.
    Malmö var min sista hemort innan jag flyttade till Sverige. Älskar de gamla trägolven! Bor själv i ett väldigt gammalt hus där man tyvärr renoverat bort allt det gamla och fina.
    Ha en fin vecka och välkommen tillbaka!
    Kram Elle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Skall bli kul att kolla din nya blogg!!

      Radera